Work

Obra “de concert”

Enmig la boira (2024)

Instrumentació: piano i veu

Durada: 2:45

Aquesta breu peça va ser composta per al projecte de composició vocal Open Doors a Royal Conservatory of Antwerp. El text, de Xavier Serrahima, parla de la boira, la llum i la foscor. La meva música representa la boira amb una atmosfera estàtica que evoluciona cap a la llum enlluernadora descrita en el text.

Subtracció cromàtica (2023)

Instrumentació: 3 quartets de saxos (SATBr-SATB-SATBr)

Durada: 7:10

És una visió personal dels colors i les seves barreges traslladada a la música. Seguint la síntesi subtractiva del color (la que aplica a les mescles de pigments que es donen a la pintura o la impressió), barrejant els tres colors primaris purs sobre un fons blanc es poden obtenir tots els colors possibles. Aquests colors primaris són el Magenta, el Blau Cyan i el Groc.

The ensemble of 12 saxophones is divided into 3 quartets, each representing a primary color. At first, these three colors are presented. Each one has its own harmony, sonority and character, very different from each other. The choice of these characteristics is completely subjective and the result of my synesthesia of how I imagine each color sounds. Then, they start mixing, creating new tonalities (and sonorities). These mixtures maintain the characteristic elements of the colors that compose them. In the same way that in painting the color purple arises from the mixture of blue and magenta, in my work its sonority and character will also be an emergent phenomenon of the musical material of the colors that compose each one.

The work ends with the mixture of the 3 colors, resulting in black.

Va ser estrenada a la Sala 4 de l’Auditori de Barcelona per Kebyart i l’Ensemble de Saxos de l’Esmuc al marc del projecte pedagògic Kebyart meets… Esmuc Saxo Ensamble. Aquest projecte és una masterclass de música de cambra del prestigiós quartet Kebyart als estudiants de l’Esmuc.

Més enllà de La Sénia (2023)

Instrumentació: Cobla

Durada: 5:45

És la meva primera sardana i composició per a cobla. He compost d’una obra tradicional amb un toc personal. Manté l’estructura i caràcter propis del gènere però amb algunes influències de la música dels Estats Units. He jugat a combinar els ritmes i harmonies propis de la sardana i el Jazz.

La Sénia és el municipi més occidental de Catalunya, així que el nom Més enllà de la Sénia reflecteix la barreja entre la cultura catalana i les músiques de l’oest. Es va estrenar al marc del 123è aniversari del parc d’atraccions del Tibidabo per la Cobla Jovenívola de Sabadell.

Classe de piano a l’1B6 (2022-23)

Instrumentació: 2 pianos

Durada: 11:00

És l’obra guanyadora del 2n premi del 6è Concurs Internacional de Composició Artistes en Herbe Luxembourg 2023 de la categoria junior (16-19 anys). Està dedicada al meu antic professor de piano Lluís Alcalà Visiedo, que va haver d’afrontar dificultats mèdiques. Aquesta obra representa una obra de piano, amb un dels pianos representant el professor i l’altre l’alumne. Consta de 3 moviments en l’estructura clàssica. Cada moviment està basat en una obra que havíem treballat a classe, i està construït a partir de motius extrets d’aquestes desenvolupats.

La vaig estrenar i enregistrar amb l’Albert Guinovart, que era el meu professor de composició del moment, i reforçava el símbol de l’obra d’estudiant-professor.

Música per a mitjans audiovisuals

Dream machine (2024)

Tal com indica el nom, Dream Machine és un videojoc contemplatiu amb gràfics (sur)realistes que té lloc en una habitació i et submergeix en un somni. Equipat amb una càmera, el teu objectiu serà descobrir tots els secrets que amaga aquesta estança i immortalitzar-los fent fotografies.

Parets que s’inflen, figures que apareixen o pintures abstractes són només alguns dels elements que trobaràs en les cinc escenes que té el vídeojoc. Hauràs de buscar i interactuar amb els objectes que desencadenen cadascuna de les escenes per tal de veure-les totes. La combinació de misteri, surrealisme, bellesa i inquietud fa d’aquest joc una experiència única.

La música de l’habitació crea una atmosfera densa d’inquietud i gairebé claustrofòbia. Cada escena té una banda sonora i personalitat pròpia en funció del que hi passa. Les tècniques esteses dels violoncels li donen un punt experimental que s’integra amb els elements visuals abstractes.

Vaig tenir la possibilitat d’enregistrar amb  l’Ensemble de cellos del Royal Conservatory of Antwerp, fet que li dona de més realisme i expressivitat.

Idea: Steven Van Den Borne

Programació: Donan Camerlynck, Michiel Dewachtere, Tom Vandenberghe

Art: Cagla Akcay, Juozas Pelakauskas, Tom Vandenberghe

Música: Jan Corberó

The immortal (2023)

Un guerrer immortal, cansat de viure eternament, està fart de la seva existència. Per a ell, la immortalitat s’ha convertit en una autèntica maledicció. Ha vist com les persones que estimava desapareixien amb el pas del temps, ha presenciat el naixement i la caiguda de regnes sencers, i ha arribat a la conclusió que la vida no té sentit sense la mort. És un tràiler d’animació d’un joc fictici. Es va idear i completament i crear els personantges i la història però al final no es va crear.

La banda sonora del tràiler comença reflectint la bellesa i serenor de la natura d’aquest món inventat, i evoluciona cap a una sonoritat més èpica i intensa, incorporant sons de guerra i espases, simbolitzant els conflictes i la lluita interna del guerrer immortal.

Creadors del joc i animadors: Joan Casas, Artur Font, Ferran Galocha i Marc Heras.